27 Temmuz 2016 Çarşamba

Ev Yapımı Karışık Meyve Suyu




Merhabalar;
Sıcağın kavurduğu bu günlerde çok basit bir meyve suyu tarifi vermek istiyorum. Hepimizi hararet basıyor içiyoruz bir kutu meyve suyu. Fakat içlerindeki boya, koruyucu, glikoz cabası. Şimdi bunlardan tamamen uzak ve bir o kadar da lezzetli bir tarif vereceğim. Hemde her meyveyle yapılabiliyor. Sadece dikkat edilmesi gereken sert meyve kullanacaksak veya kuru meyve kullanacaksak tariftekinin aksine meyveleride en başında koyalım. Önce malzemeler...

Malzemeler;

Toplam 1 kg olacak şekilde meyve
2,5 lt su
400 gr şeker (2 su bardağı)
1 tatlı kaşığı limon tuzu
isteğe bağlı tatlandırmak için tarçın, karanfil, nane


1 kg meyveyi (ben kayısı, erik ve yaban mersini kullandım) sirkeli suda 5 dakika bekletiyoruz.



O sırada suyu ve şekeri kaynatıyoruz.


Kaynadıktan sonra meyveleri, limon tuzunu, baharatları atıyoruz.

Meyveler kabuklarından ayrılıp iyice pişene kadar kaynatmaya devam ediyoruz.


Süzüp soğutuyoruz. Annem meyveleride rendeleyip içine ekliyor böylece posa desteği de oluyor ama ben tercih etmedim. soğuduktan sonra şişelerken içine taze nane yaprakları koydum. Tadı yoğun oluyor servis ederken 2/3 meyve suyu 1/3 normal su koyarak seyreltiyorum. isteyen hiç şeker koymayıp seyreltmeyebilir, isteyen şekeri bir miktar azaltabilir. Kolay gelsin :)

Afiyet olsun...









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder