22 Şubat 2017 Çarşamba

Yerfıstıklı Tam Buğday Unlu Kurabiye




Merhabalar;
Uzun süredir tarif vermiyordum ama gerçekten çok lezzetli ve değişik bir tarifle geri döndüm. Tarifte normal şeker yerine daha önce kullanmadığım ve çok merak ettiğim hindistan cevizi şekerini kullandım. Duyduğuma göre hindistan cevizi şekeri agave nektarı gibi düşük glisemik endekse sahip ama ondan farklı olarak bir de düşük fruktozluymuş. Bende son zamanlarda sağlıklı beslenme işine biraz kafa yorduğumdan denemekte fayda olduğunu düşündüm. Üstelik birde beyaz un yerine tam buğday unu kullandım e tabi yüksek proteinli yer fıstığı da içeriyor kurabiyemiz yani daha ne olsun :) Hadi deneyelim o zaman...


Öncelikle Malzemeler;


115 gr tereyağı
125 gr hindistan cevizi şekeri veya esmer şeker
1 adet yumurta
225 gr taneli fıstık ezmesi
115 gr tam buğday unu
1 çay kaşığı kabartma tozu
Bir tutam tuz



Öncelikle oda sıcaklığındaki tereyağımızı şekerle beraber krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz


Diğer tarafta yumurtamızı bir kasede çatalla çırpıyoruz.


Yavaşça tereyağı şeker karışımımıza ekliyoruz.


Sonra yerfıstığı ezmemizide ekleyip homojen bir karışım elde ediyoruz.


Yerfıstığımızıda eklediktensonra karışım aşağıdaki gibi gözüküyor.


Unumuzu, kabartma tozumuzu ve vanilinimizi ekliyoruz

,

Spatula yardımı ile malzemelerimizi iyice karıştırıyoruz.


Ben sıkma torbası kullandım ama siz isterseniz bir kapta  elinizle şekil verecek kıvama gelene dek soğup sonra ceviz büğüklüğünde parçalar yuvarlayabilirsiniz. Ben çok bekletmedim sıkma torbası ile tepsilere sıkıp sonrasında çatalı ıslatarak şekil verdim.




Son olarak 180 derece fırında yaklaşık 12 dakika pişiriyoruz.


Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder