9 Mart 2017 Perşembe

Badem Unlu Kestanepare


Merhabalar;
Annem misafirleri için şerbetli tatlı rica etti. Elimde yarım yamalak yazılmış bi tarif vardı. İlginç gözüküyordu ama unu yazılmamış, yumurta ve yağ konmamış falan. Şerbetli olması gerek biliyordum yaradana sığınıp başladım revize etmeye. Sonuçta muhteşem birşey çıktı ortaya. Kesinlikle denenmeli. Ölçülerini kendim uydurduğum için özgün bir tarif.

Malzemeler;
125 gr pudra şekeri
250 gr badem unu
50 gr irmik
150g gr kestane şekerlemesi (yıkanmış, püre yapılmış)
1 yumurta
125 gr tereyağı-margarin karışımı (ben yaklaşık yarı yarıya koydum)
170 gr un
5 gr kabartma tozu

Şerbeti;
500 gr şeker
500 gr su
birkaç damla limon

Herşeyden önce şerbetimizi hazırlıyoruz. 500 gr su ve 500 gr şekere kaynadıktan sonra birkaç damla limon ekleyip kısık ateşte 15-20 dakika daha kaynatıp soğumaya bırakıyoruz. 


Sonra kestane şekerlerimizi hazırlıyoruz. Eğer benim gibi şerbeyin içinde aldıysanız iyice yıkayıp şerbetinden arındırdıktan sonra püre haline getirin.




Öncelikle un ve badem unu hariç tüm malzemeyi tamamen birbirine yedirioruz.


Badem ununuda ekleyip bir daha karıştırıyoruz.


En son unu ekleyip ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde ediyoruz. 


Hamurumuzu yarım saat dinlendirdikten sonra. ceviz büyüklüğünde parçalar yuvarlayıp tepsimize diziyoruz. 


Önceden 170 dereceye ısıttığımız fırında yaklaşık 25-30 dakika kadar pişiriyoruz. Bu süre fırından fırına değişir. kahverengiye döndüğünü görmek bizim için yeterli.

Şerbet soğuk kestaneparelerimiz hala sıcakken şerbetini veriyoruz.



10 dakika kadar sonra ters çeviriyoruz.



Son olarak servis tabağımıza alıyoruz.

Afiyet olsun...












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder