15 Nisan 2016 Cuma

Elmalı Strudel

 

Merhabalar  arkadaşlar;
Bugün gerçekten evde bulunan malzemelerle ve gerçekten çok basit bir tatlı tarifi yazacağım. Sevgili kocam bu tatlıyı çok seviyor nedense. Evdebir pastacı var envai çeşit tatlı yapabiliyorum ama o şu çokta özellikli ve zor olmayan tatlıya aşık. wikipedia bu tatlıya baklavaya benziyor diyor. Gerçekten ben bunu okuyunca birazcık güldüm..


Önce malzemeler...

Hamur için;


350 gr un
110 gr su
5 gr sirke
1 large yumurta
50 gr margarin
25 gr şeker
3 gr tuz
Açmak için ekstra 100gr kadar margarin 



Dolgusu için;


2-3 elma
Kuru üzüm
Tarçın
tereyağı
isteğe bağlı ceviz, badem veya fıstık


   İç harcımızla başlıyoruz ki hamur olana dek soğusun. Esasen iç harcı tamamen opsiyonel. İster benim verdiğim tarifle yapın ister başka meyveyi soteleyip koyun. Elmalarımızı küp küp doğrayıp 1 yemek kaşığı tereyağında yumuşayıncaya kadar soteliyoruz sonrasında altını kapatmaya yakın tarçın, koymak istediğiniz kuruyemiş (toz, ince çekilmiş veya iri pirinç halinde olabilir) ve kuru üzümü koyuyoruz. Ben kuruyemiş olarak toz badem olarak kullandım. Sonra altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz. Resimleri sırası ile aşağıda mevcut.




     Hamur için tüm malzemeyi tartıp 10 dakika kadar pürüzsüz bir hal alana kadar yoğuruyoruz.İster elle ister makineyle.



Elde edilecek hamur aşağıdaki gibi olacak pürüzsüz ve oyun hamuru kadar oynaması eğlenceli :)

   Ben hamuru 4 e bölüp sadece ikisini kullandım gerisinin üzerini yağlayıp dolaba atıp ertesi gün için sakladım. hamuru ister bütün olarak açıp kullanırsınız ister bölersiniz bu tatlı bence sıcak güzel oluyor o yüzden ben az yapıp pişirdim aynı gün bitsin diye. 4 de birinden 4 dilim falan çıkıyor. Hamuru açmadan üzerini erittiğimiz sonrasında azıcık soğuttuğumuz margarinle yağlayıp yarım saat dinlendiriyoruz.

     Tezgahıda aynı yağla biraz yağlayıp hamurumuzu merdane marifetiyle biraz inceltiyoruz.



      Sonrası el işi. Çeke çeke iyice açıyoruz. Buraları çekemedim zira elim yağlı ve evde tekim:) ama açtıktan sonraki görüntüsü aşağıdaki gibi.

     Sonra soğuttuğumuz iç harcı ortasına yayıp rolo haline getiriyoruz.


180 derecede üzeri ve altı hafif pembeleşinceye kadar pişiriyoruz. Üzerine pudra şekeri serperek servis yapıyoruz. Bence vanilyalı dondurmayla çok güzel oluyor ama eşim tercih etmedi.



Afiyet olsun...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder