27 Nisan 2016 Çarşamba

Elmalı Pesah keki


    Merhabalar... Bu hafta musevi arkadaşlarımızın pesah bayramı. Onlar için hamursuz unundan yapılan bir kek paylaşmak istedim. Bu keki hamursuz unu yerine normal un kullanarak yapıp bir çay kaşığıda karbonat eklerseniz normal bir kek olur ve daha çok kabarır :)


Önce malzemeler;


5 adet orta boy elma
100 gr hamursuz unu
75 gr badem tozu
150 gr şeker
3 yumurtanın beyazı (oda sıcaklığında)
6 yumurtanın sarısı (oda sıcaklığında)
50 gr zeytin yağı
2 yemek kaşığı bal
bircimcik tuz


    Öncelikle elmalarımızı rendenin büyük kısmıyla rendeleyip suyunu iyice sıkıyoruz. bende yaklaşık bir bardak su çıktı onuda afiyetle içtim :D




   3 yumurtanın sarısını beyazına asla sarı karışmayacak biçimde beyazından ayırıyoruz. Beyazı nemli olmayan bir kapta bekletiyoruz. ayırdığımız 3 sarıyı, ekstra 3 yumurta sarısını daha, 50 gr zeytin yağı ve balı elma rendesi ile karıştırıyoruz ve aşağıdaki gibi gözüküyor.

   Gözlemlediğim kadarıyla un çok taneli ve ağır dolayısıyla bademle beraber iyice homojen ve ince olana kadar rondoda çektim.

   Ayırdığım ve asla su değdirmediğim yumurta beyazlarımı az tuz ile yüksek hızda çırpıyorum. Aşağıdaki gibi beyaz birköpük halinegelince yavaş yavaş şekeri ekliyorum.

  Aşağıdaki kıvama gelince söndürmeden bir un karışımından bir elmalı karışımdan ekleyerek yavaşça homojen hale getiriyorum. Hamurun son halinin resmini çekmeyi unuttum :(

   yağladığım kek kalıbına koyarak 180 derece fırında üzeri kahve rengi olana dek pişiriyoırum. servis önerim karamel sos yapılabilinir, bir chesee frosting neden olmasın. fakat benim eşim sade sevdiğinden ben böylece sunacağım. bir başka tarifte karamel sos ve chesee frasting tarifide verebilirim :)



Afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder