9 Ağustos 2016 Salı

Tam Buğday Unlu Patatesli Ekmek



Merhabalar;
Bu hafta ve haftaya blogda ekmek ile ilgili şeyler paylaşacağım. Ekmek yapmak gerçekten sihirli bir şey gibi. Unu mayayı suyu uzun uzun yoğurdukça değişimi görüyorsunuz. Hamura dokunduğunuz anda kendinizi çok başka hissediyorsunuz. Mayalanıp kabarması, pişmesi, kokusu hepsi ayrı bir haz veriyor insana. Emin olun bir kere kendi ekmeğinizi yaparsanız bir daha dışarıdan aldığınız ekmekler size eski tadı vermeyecek. Günümüzde unlu mamullerde o kadar çok katkı maddesi kullanılıyor ki bence en sağlıklısı evde yapmak...

Ben kendi ekmeğimi kendim yapmayı tercih ediyorum. Hatta kendi ekşi mayamı kullanıyordum fakat elim bir kaza sonucu mayamı kaybettim ve şu anda yenisini kuruyorum. Haftaya hazır olunca sizlerle paylaşacağım. eminim çok keyif alacaksınız. Hadi başlayalım.

Unutmadan maya kullanımıyla ilgili olarak, ben instant maya kullandım fakat siz istediğiniz çeşidi kullanabilirsiniz. Oran 100 gr yaş maya, 40 gr kuru mayaya, 33 gr instant mayaya eşit. Ufak bir oran orantıyla her çeşit mayayı her çeşit mayaya çevirebilirsiniz. Kullanım olarakta instant mayayı ve yaş mayayı direk hamurla karıştırabilirsiniz ama kuru mayayı önceden bir sıvıyla çözdürmeniz gerekli...


Malzemeler;
250 gr tam buğday unu
250 gr beyaz un
1 paket instant maya
150 gr patates (haşlanmış, ezilmiş)
150-200 gr su
5 gr pekmez
12 gr tuz


Patatesimizi haşlıyoruz, soyuyoruz ve eziyoruz.


unlar ve mayayı birbirine karıştırıyoruz. Diğer tüm malzemeyi ekleyip en az 10-15 dakika boyunca yoğuruyoruz.

Ben yoğurma makinesinde yoğurdum. Siz tezgahta yoğuruyorsanız ele yapışmayacak kıvama gelince ki bu en az 10 dakika sürüyor çok az unla toparlayıp yaklaşık yarım saat mayalamaya bırakıyoruz.




Hamur neredeyse iki katına çıktığında şeklini veriyoruz. Biz evde iki kişiyiz, ekmeklerde doğal olduğundan daha çabuk bozuluyor o yüzden iki tane yapıp birini buzluğa atıyorum. Siz tek parça halinde pişirebilirsiniz.




Şeklini verdikten sonra üzerine nemli bir bez kapatıp bir yarım saat daha mayalıyoruz.


Sonra oradan buradan kabarmasın diye çizikler atıyoruz


200 derecede ısıtılmış fırında ben 35 dakika kadar pişirdim. Siz tep parça yapacaksanız pişme süresi biraz daha artacaktır. 


Afiyet olsun...







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder